Na zdjęciu rząd dolny - pierwszy od lewej
Na zdjęciu rząd dolny - pierwszy od lewej
carcinka carcinka
2066
BLOG

ODSZEDŁ MISTRZ: REŻ. BOHDAN PORĘBA NIE ŻYJE - W MEDIACH CISZA

carcinka carcinka Kultura Obserwuj notkę 30

 

Dziś o 18:46 w Warszawie zmarł reżyser Bohdan Poręba

Źródło: http://spiritolibero.neon24.pl/post/105239,dzis-o-18-46-w-warszawie-zmarl-rezyser-bohdan-poreba

Jeszcze całkiem niedawno rozmawialiśmy w trójkę o kondycji polskiego kina przy okazji "Zatrutej Krwi Bratniej" reż. Krzysztofa Wojciechowskiego,
wyglądał całkiem dobrze. Pragnęłam, by ziściło się marzenie Pana Bohdana o nakręceniu rzetelnego filmu o Jedwabnym (do którego może by i mnie zaprosił) tak się jednak już nie stanie. Który z polskich reżyserów przejmie pałeczkę po śp. Bohdanie Porębie?

 

W zeszłym roku Pan Bohdan był w szpitalu na zapaść serca.

 

W ostatniej chwili dołączył do wspólnego zdjęcia. Obejrzyjcie.

 

Zapraszam też do przeczytania mojej ostatniej notki, w której cytuję Józefa Darskiego\ Targalskiego w temacie Bohdana Poręby

carcinka.salon24.pl/561798,wajda-wojciechowski-poreba

 

 
 
10.11.2013 r. tuż przed Świętem Niepodległości Bohdan Poręba recytował pod pomnikiem Dmowskiego wiersze Kazimierza Józefa Węgrzyn. "Niech Bóg prowadzi Was do wolnej Polski" - kapitalny wiersz
 
 
 

Ostatnia notka blogera Bohdana Poręby:

 

"....Teraz przeżyłem satysfakcję, gdy w siedemdziesięciolecie wybuchu drugiej wojny światowej zaraz po wizycie Angeli Merkel i Władimira Putina przypomniano „Hubala” w programie pierwszym publicznej telewizji, do której ciągle nie mam wstępu. A największą satysfakcję sprawiło mi pokazanie tego filmu w końcu września dwa tysiące dziewiątego roku w Domu Kultury Polskiej w Berlinie, gdzie Niemcy zgotowali mi owację i przez dwie godziny mimo późnej pory chcieli ze mną rozmawiać."

 
 
Bohdan  Poręba
 

 

Podaję nr konta na które zachęcam do wpłacania datków na produkcję filmu o Jedwabnem.

Dziękuję.

B.Poręba


PKO BP S.A. 3 Odział we Wrocławiu

Nr konta: 4  1020  5242  0000  2002  0306  8905


Odbiorca wpłaty: Fundacja „Polskie Gniazdo” : 50-433 Wrocław ul. Generała Ignacego Prądzyńskiego 26B


Dla wpłat z zagranicy:

Kod SWIFT: BPKOPLPW

 

IBAN: PL84102052420000200203068905

b.poreba.neon24.pl/post/105063,jak-powstawal-hubal

 

 

 

Polecam też:

www.konserwatyzm.pl/artykul/11588/nienapisana-biografia

 

carcinka
O mnie carcinka

Jestem OK

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura