Jakieś 2 tygodnie temu opublikowałam na neon24.pl (dawniej nowyekran.pl) notkę, która cieszyła się wieloma komentarzami (carcinka.neon24.pl/post/108210,kto-zamordowal-nowyekran-pl). Chcę się nią dziś podzielić z salonowiczami, zwłaszcza że dotyczy też salonu24.pl. Na koniec zadam pytania, może akurat jakis specjalista się trafi i będzie umiał odpowiedzieć.
Serwisy prawicowe w październiku 2011 (Megapanel PBI/Gemius)
|
serwis
|
real users
|
odsłony
|
salon24.pl
|
500 963
|
10 271 960
|
nowyekran.pl
|
174 372
|
3 051 982
|
Serwisy prawicowe w sierpniu 2012 (Megapanel PBI/Gemius)
|
serwis
|
real users
|
odsłony
|
salon24.pl
|
300 311
|
7 200 673
|
nowyekran.pl
|
158 252
|
4 017 393
|
Wrzesień 2012 - początki nie płacenia Redakcji za pracę
Serwisy prawicowe w listopadzie 2012 (Megapanel PBI/Gemius)
|
serwis
|
real users
|
odsłony
|
salon24.pl
|
468 550
|
11 108 447
|
nowyekran.pl
|
245 207
|
5 268 067
|
Połowa grudnia 2012 - Redakcja już wie, że w najlepszym razie może liczyć na 1.000 zł na święta. Nie będzie też żadnego wyrównania za poprzednie miesiące. Dużo później okaże się, że skoro kwitowaliśmy odbiór znaczy się, że tym samym przystaliśmy na zaniżoną wysokość wypłaty (innej niż w umowach). Gdybyśmy nie powkitowali oczywiście nikt by nic nie dostał.
Serwisy prawicowe w styczniu 2013 (Megapanel PBI/Gemius)
|
serwis
|
real users
|
odsłony
|
salon24.pl
|
-
|
9 980 905
|
nowyekran.pl
|
-
|
3 437 993
|
Koniec stycznia 2013 - domena „zmienia właściciela”. 4 miesiące trzymania Redakcji w szachu przynosi wreszcie „efekt” - blisko 40% spadek odsłon (przy 10% spadku Salonu24). Później będzie można sobie poczytać o niebotycznych zarobkach (śmiech na sali), że serwis się nie rozwijał i czyja to wina oraz że wszyscy mamy lepkie ręce. Zupełnie jak w autobusie....
Serwisy prawicowe w sierpniu 2013 (Megapanel PBI/Gemius)
|
serwis
|
real users
|
odsłony
|
salon24.pl
|
304 113
|
6 906 518
|
nowyekran.pl
|
-
|
738 146
|
3obieg.pl
|
-
|
437 302
|
No i po kłopocie. Niech przypadkiem nikt nie wierzy, że ktoś wywala ot tak sobie bańkę, by potem utopić interes. Potem jeszcze zmiany domen na nowyekran.net, a potem neon24.pl Dzieło zniszczenia kończą „złote rączki” w 2 czy 3 turach - przeróbki grafiki i funkcjonalności. Pani Editor ostatecznie dożyna watahę zostawiając Frankensteina.
W uzupełnieniu
A Robert Winnicki, szef Młodzieży Wszechpolskiej tak opowiadał w wywiadzie dla narodowców o zerwaniu współpracy ze środowiskiem Opary: - Jestem byłym publicystą Nowego Ekranu a MW korzystała z siedziby NE na Nowym Świecie, organizując tam spotkania i Szkołę Kwartalną. Stowarzyszenie Marsz Niepodległości urządzało tam konferencje prasowe. Zerwaliśmy współpracę jesienią ubiegłego roku. Ze względu na rosnące naciski polityczne. Ryszard Opara i ludzie z jego otoczenia najwyraźniej chcieli byśmy zostali ich „żołnierzami” w budowaniu pozycji politycznej. Opara bardzo często mówił o wyborach prezydenckich w 2015 roku, niedwuznacznie dając do zrozumienia, że widzi siebie w roli kandydata. Myśmy nie chcieli w tym uczestniczyć.
m.wyborcza.pl/wyborcza/1,129785,12541124,,,,386045.html
2013.01.18 13:5, Gdzie zarabiał szef Młodzieży Wszechpolskiej?
Czy teraz już wszystko jasne przez kogo Nowy Ekran został zamordowany? Oczywiście przez.... rodzący się Ruch Narodowy (sic!)
Znalazłam takie dane ze stycznia 2013 r. (na bazie gemius.pl) w cenniku Bizon Media (obcnie już BM nie istnieje):
Serwis
|
Kategoria
|
UU/RU miesięcznie
|
PV miesięcznie
|
Salon24.pl
|
Biznes, finanse, prawo
|
429 696
|
9 980 905
|
Nowyekran.pl
|
Blogi, Opinie, Publicystyka
|
459 386
|
3 437 993
|
Moje pytania, może jakiś spec się znajdzie, są nastepujące:
1. Czy ktoś wie dlaczego oba, tak do siebie podobne, portale różniły się zaszeregowaniem do różnych kategorii i czy odmienne zaszeregowanie salon24.pl mogło przekładać się na wysokość wpływów z reklam? Jeśli tak, to jak się takie coś załatwia (w oparciu o co).
2. Co to za dziwny parametr UU/RU - odmienny od RU (nie jest możliwe 459 386 RU nowyekran.pl w styczniu 2013 r. w sytaucji spadku odsłon, gdy 2 miesiące wcześniej było 245 207 RU) i dlaczego Bizon (i inne agencje, domy mediowe?) posługiwał się w ogóle tym parametrem, a nie RU !? Z ww. tabelki wynika, że nowyekran.pl tuż przed upadkiem wyprzedził salon24.pl w wysokości tego parametru, mimo że miał 3 razy mniej odsłon !!
3. Jak się ma parametr UU/RU do PV odnośnie wpływów z reklam. Co jest ważniejsze: ten parametr czy odsłony.