Wczoraj (18 maja) w Siedlcach odbyło się spotkanie z Wojciechem Sumlińskim
Wczoraj (18 maja) w Siedlcach odbyło się spotkanie z Wojciechem Sumlińskim
carcinka carcinka
745
BLOG

Skowroński rozmawia z Sumlińskim czyli 1 do 800

carcinka carcinka Polityka Obserwuj notkę 10

Wojciech Sumliński odpiera oskarżenia o plagiat. - Nic nie ukrywałem, celowo wykorzystałem fragmenty z kryminałów – mówi w rozmowie z Krzysztofem Skowrońskim autor głośniej książki "Niebezpieczne związki Bronisława Komorowskiego"

 

Teza o tym, że dziennikarze "wykryli" zbieżność jest nadużyciem – twierdzi Wojciech Sumliński. -Na spotkaniach autorskich w Częstochowie, Grodzisku, w Leeds, w stacjach radiowych mówiłem o tym, że czytelnicy bez trudu odnajdą w książce śladowe i marginalne nawiązania do klasyki powieści kryminalnych Mc Leana i Chandlera. -Wtedy stosuje się przypis – ripostował w Poranku Wnet Krzysztof Skowrońsk i pytał - po co to zapożyczenie?

-Rzeczywistość kryminałów wydawała mi się tak mroczna, zdumiewająca i szokująca, że celowo chciałem zrobić przedzierzgnięcie między rzeczywistością fikcyjną, a tym co jest autentyczne i prawdziwe, zrobiłem to w proporcji jeden do ośmiuset - bronił się Sumliński.

-Czemu to miało służyć? - dopytywał Skowroński - to była bardzo ważna książka, książka dziennikarza śledczego.

-Nie przypuszczałem, że ktoś zrobi z tego aferę - tłumaczył Sumliński. -Jeżeli mogłem coś zrobić w tej sprawie to dopisanie jednego zdania: czytelnicy znajdą odniesienia do literatury, różnica między tym co znajdą a tym, co napisałem jest jak między prawdą a fikcją. W tej książce jest tylko i wyłącznie prawda. Zabrakło jednego zdania. Wtedy nie byłoby pola do ataku na mnie.

Więcej:

http://www.radiownet.pl/publikacje/sumlinski-to-nie-byl-plagiat-zabraklo-jednego-zdania

 

Krzysztof Skowroński

1 października 2011 roku został wybrany prezesem Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich[3], w październiku 2014 został ponownie wybrany na to stanowisko[4].

https://pl.wikipedia.org/wiki/Krzysztof_Skowro%C5%84ski

 

"A nie przyszło Panu do głowy, że jeżeli ktoś przeczytał wiele książek, często jedną i tę samą po wielokroć, to siłą rzeczy przyswaja pewne frazy?"

http://wojciechsumlinski.salon24.pl/690423,w-odpowiedzi-newsweekowi-do-zobaczenia-w-sadzie

 

Zapraszam do zapoznania się z treścią mojej ostatniej notki, w której m.in. znajdziecie kolejne "inspiracje" W. Sulińskiego; dotyczą one tekstu opublikowanego na S24, który wielu z nas miało przyjemność komentować:

http://carcinka.salon24.pl/691680,sumlinski-piec-osob-ktore-spotykamy-w-niebie

 

Zobacz galerię zdjęć:

Wojciech Sumliński "dziennikarz wyklęty" - promocja książki "Z mocy bezprawia". "Jakie ma szanse w tym nierównym starciu?"
Wojciech Sumliński "dziennikarz wyklęty" - promocja książki "Z mocy bezprawia". "Jakie ma szanse w tym nierównym starciu?" Warszawska premiera książki "Z mocy nadziei" Wojciecha Sumlińskiego I co tu zrobić?
carcinka
O mnie carcinka

Jestem OK

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka